А онда су птице заћутале. Као у добу првотне
немуштости кад људима још не беше утиснута реч у грло.
Са дна мог бића гласао се Фанте, упитај прах, рече
и пође ка метроу, пушећи цигару од двадесет долара.
Јиржи се смејао, целулоид је пуцао читаво јутро.
После свега, дошла је година суше, анђео је седео
на левом стубу Лоењ’с Кингс Театра, личио је
на загубљено дете и немо посматрао надолазећу јесен.
Људи су били прозирни, ретки су били фреске. Носио сам
исту карирану кошуљу коју сам имао на осамнаести.
Тих времена се сећам само по мирисима, а после
сам отишао од куће. Кад сам се вратио, родитеље
је већ била смањила и уборала сурова богиња старости.
Тад сам узео старог очевог форда, мајка је махала,
а отац је болестан седео на трему у столици за љуљање.
Онда сам опет зачуо птице. Мале краљевске црвендаће,
уз чији пој одрастах. Стиснуо сам гас, са свом горчином
и радошћу у дубини себе. Са панела се смејала Лили Марлен,
јурио сам ка Л.А. са истим очекивањима, као некад
Артуро Бандини. Који је и сад мој лични Виргилије.
(На путу за Хесперију, 2016)
Извор фотографије
Коментари
Постави коментар