Марко Станојевић: ПОЕМА О РАЂАЊУ


Rezultat slika za space odyssey 2001


Моја крв је алегорија кривице
Ток заробљеног ума
што жуди за очајањем
ко Реквијем за мрењем
Овде бих могао ставити
тачку
Овде бих могао заспати
престати са писањем
јер сам казао све о себи
нека ми речи опросте
недостој: Поезија је королар
пренатрпане ћутње
и ништа више —

Ох, како стварност олако мења
облик
кад је у канџама ироније,
подругљивог смеха
што ме штити од тескобе
оболеле јаве

Ипак, писање је причест
пред овом белином
морам спрати сву
прљавштину бића
Морам рећи:
Ја не пишем да бих био
песник
Ја пишем да бих преживео
ово рађање:

Човек без очајања
је ко љубав без патње
недовољан и празан

Очај чини живот
врелом из ког капе
одсјаји лучја
да саткају Јаство
и да кажу:

Очај недри коначност
очај је мост душе и ума
Очај је стапање Духа и Воље
и зато Боли

Очај је чистилиште на земљи
религијски слом бића
на себе који се твориш
и на себе који гинеш
у Богу
ког не видиш
само га слутиш у самоћама
док твој пепео светли од муке
јер тугује за твојом смрћу

Да, чуо си ме: Пепео тугује за твојом
смрћу
и сада сам ти рекао
шта је Љубав
И опет сам дошао до места
где бих могао заспати
престати са писањем
јер сам казао све о себи

Али ја сам будан и чујем
како речи кричу
осећам просторе метаморфозе
и ћутња ме клупча ко мраз
просјачку шаку
Поново ме тишти мисао:

Може ли очај обезболити моје рођење

Коментари