Никола Александар Марић: НА СПРАТУ ЖИЧКЕ ПРИПРАТЕ

„Онда Сава стаде пред мене...“


                              Миодраг Павловић



Са последњег степеника

Ступих на спрат припрате


Видљиви свет дочекује ме

Полутамом и празнином историје



Огроман лучни прозор

Отварао је свет у коме храм дише



Онда Сава стаде пред мене

Необазирући се



Јер је управо морао да прочита

Неколико глава из Светих апостола



А уз степенице су почели смерно

Да излазе епископи и велможе



Само су се чули њихови шапутави гласови

Призвани говором мале деце под сводом



Моје се узбуђење преображавало

У исконски страх од промашаја



Неко од благородних постаће краљ

Неко од испосника владика



Сава упути поглед ка мени

Само да знам да сам ипак виђен



У време поново ступи историја

И њене интервенције у простору



Вратих се дрвеним степеништем

Мимоилазећи се са учесницима Сабора

Коментари